Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions

Logo Ajuntament de Girona

Inici El Servei Novetats

Transparència i eliminació de documents

dimecres 17 de juny de 2026

Exposició pública de l'edicte sobre eliminació de documentació, del 5 al 25 de juny de 2026.

Per decret de l'Alcaldia s'ha aprovat una nova eliminació de documentació administrativa municipal, d'acord amb les disposicions de la Comissió Nacional d'Accés i Avaluació i Tria Documental de Catalunya. La informació referida a aquesta eliminació es pot consultar al tauler d'edictes en aplicació de la Llei de transparència, des del 5 al 25 de juny de 2026, ambdós inclosos, i s'hi pot accedir mitjançant aquest enllaç.

L'eliminació regulada de documentació pública està prevista a la Llei d'Arxius i Gestió de Documents de Catalunya i els criteris per a avaluar què s'elimina i què no es basen en la prescripció administrativa, per una banda, i en el seu valor informatiu a llarg termini per a la ciutadania i el mateix Ajuntament, per l'altra.

L'Ajuntament de Girona realitza aquests tipus d'eliminacions des de mitjan dels anys 1990, amb l'obligació de mantenir un Registre de Destrucció de Documentació (RDD). La informació referida als darrers anys del RDD es pot consultar en aquest mateix web de l'SGDAP.

La documentació administrativa que es pretén eliminar aquest mes de juny correspon a una selecció de documents dels anys 1939 a 2018 de les àrees:
- Presidència
- Acció Climàtica.
- Urbanisme de Proximitat i Planejament.

En total suposa un volum de 20,65 metres lineals. La destinació d'aquesta documentació un cop destruïda serà la seva reutilització per a fer pasta de paper, i la seguretat i confidencialitat de les dades que conté es manté durant tot el procés de recollida, transport, tractament i destrucció de la documentació.

Tornar
  • Transparència i eliminació de documents