Escolteu la biografia narrada per la Casandra Lungu:
Jeannette Klute va ser una figura pionera en el desenvolupament de la fotografia en color. Va néixer i va créixer a Rochester, Nova York. Després d'acabar secundària, va ingressar a l'Institut de Mecànica, on va estudiar processos i materials fotogràfics, química, física i retoc, juntament amb només dues dones més entre quaranta homes, la majoria professionals que treballaven per a diaris o institucions d'estudis. Quan encara era estudiant, i després de presentar-se cada setmana a les oficines per demanar feina, la van contractar a Eastman Kodak Company, on va començar a il·lustrar conferències, articles i llibres del físic Ralph M. Evans, una autoritat en les disciplines del color i la visió, el qual va esdevenir el seu mentor fins que es va retirar el 1971. En la llarga carrera a Kodak, Jeannette Klute va ser directora d'impressió en color, fotògrafa investigadora al capdavant de l'Estudi de Recerca Visual a la Divisió de Tecnologia del Color i supervisora de l'Estudi de Tecnologia Fotogràfica. Va ser una de les poques dones a tenir un lloc tècnic a la companyia, on va provar, millorar i popularitzar el procés de dye transfer, una tècnica fotogràfica laboriosa que permetia obtenir colors intensos en impressions molt estables.
En un moment en què aquesta indústria estava dominada per homes, Klute reclutava treballadores d'altres departaments per al laboratori i altres llocs tècnics. Juntament amb els seus assistents, a qui ensenyava tot el que sabia sobre la llum i el color, recorria els pantans i gorgs amb una càmera de gran format a la recerca de la flora i la fauna locals. Intentava expressar la fascinació que sentia per la natura mitjançant la utilització de llum només natural, per deixar un impacte mínim en el medi ambient. Juntament amb el famós Elliot Porter, a qui la mateixa Klute va mostrar la tècnica de dye transfer, va formar part d'un grup de paisatgistes moderns que utilitzaven la nova estètica en color i poca profunditat de camp davant de la aparença tradicional del paisatge monocrom i nítid.
Woodland Portraits (1954), l'única monografia que va fer, en què fusionava consciència ambiental amb tecnologia punta, i un dels primers llibres dedicats exclusivament a la fotografia en color, va ser elogiada pel mateix Ansel Adams. El treball que va fer es va incloure a l'exposició «All Color Photography», d'Edward Steichen (1950), al MoMA de Nova York, i les seves exposicions individuals es van distribuir internacionalment, a més d'estar presents a les col·leccions permanents de diversos museus i galeries. Al llarg de la seva vida es va unir a diverses institucions naturalistes i conservacionistes, i va llegir àvidament tot allò que va poder sobre art i naturalesa. Després de retirar-se de Kodak el 1982, Jeannette Klute es va dedicar a la pintura, tècnica que li va permetre explorar el color tant com ho havia fet amb la fotografia. Òrfena des de jove, i amb una sola germana, va comptar amb una gran família formada per les innombrables amistats que va tenir i que li van fer companyia constantment a la seva granja, on va morir als noranta-un anys.