Escolteu la biografia narrada per la Casandra Lungu:
Cecilia es va criar a Greenwich, on el seu pare, John Belville, era assistent de l'Observatori Reial. El pare s'encarregava de facilitar l'hora exacta, determinada pel rellotge del districte londinenc, a particulars i institucions que demanaven aquest servei, un negoci que va aportar a la família beneficis considerables durant més d'un segle.
No se sap si Cecilia va rebre educació formal, però sens dubte va viure folgadament en un entorn científic i va compartir amb el seu pare un interès particular per les activitats artístiques. En contra dels seus desitjos, als quinze anys es va casar amb James Glaisher, un científic destacat disset anys més gran que ella, director de meteorologia a l'Observatori Reial de Greenwich, membre de nombroses societats científiques i aeronauta pioner. Va ser, a més, president de la Royal Photographic Society durant tretze anys i va tenir un paper important en el desenvolupament d'aplicacions científiques de la fotografia i la microfotografia.
El talent artístic de Cecilia Glaisher va quedar demostrat quan l'any 1855 es van publicar 151 il·lustracions esquemàtiques, que van destacar per la precisió, en un article científic escrit pel seu marit sobre l'estructura dels cristalls de neu. Dos d'aquests dibuixos s'han fet servir fins a la dècada de 1980 com a base del logotip de la Royal Microscopical Society.
El més probable és que Cecilia entrés en contacte amb la fotografia a través de James i hi col·laborés en els seus experiments i, després de conèixer el mètode de Talbot, va començar a treballar amb Edward Newman a The British Ferns. Tot i que el projecte no es va arribar a publicar, dotze de les impressions es van exhibir a l'exposició fotogràfica de Glasgow el 1855 i dues més a l'Exposició Internacional d'Invencions de South Kensington el 1885, aquestes últimes sota el nom del marit. L'any 1857, el matrimoni va realitzar una sèrie d'impressions que mostraven espècies de fulles en diferents estacions, però després d'aquesta data no es coneixen més treballs de l'artista. A la dècada de 1870, la parella es va separar després de molts anys de convivència eclipsada per la carrera d'ell i diversos conflictes familiars, i Cecilia es va independitzar, amb la qual cosa es va trencar totalment la relació.
Cecilia Belville Glaisher, una artista talentosa, era considerada aficionada bàsicament perquè no li pagaven per la feina. A més, eren altres els que publicaven les seves il·lustracions, una pràctica pròpia d'aquesta època en què les dones no eren acceptades a la majoria de les societats científiques i les seves contribucions tampoc no es reconeixien. La major part de la seva obra no estava signada, encara que, afortunadament, els descendents n'han conservat una petita part.