girona.cat

De Barcelona a París: el viatge fundacional de Joan Miró

Tipus:Conversa
Data:
Dimarts 07/07/26, 11 h

Lloc:Arxiu Municipal de Girona
Preu:Gratuït
Durada:60 minuts

El 1918, Joan Miró presenta per primera vegada la seva obra a Barcelona, a les Galeries Dalmau. L'exposició és rebuda amb incomprensió en un context encara poc obert a l'avantguarda. Lluny de ser un final, aquest episodi marca l'inici d'un recorregut que el portarà a París i a la consolidació d'un llenguatge artístic propi dins l'avantguarda europea.
Aquest moment i la seva projecció posterior es poden resseguir a través del fons de les Galeries Dalmau, que forma part de l'Arxiu i Biblioteca Rafael i María Teresa Bermejo. A més, la correspondència de l'Arxiu reuneix trenta-sis cartes adreçades a Miró durant la dècada de 1930, signades per figures com Tristan Tzara, Ernest Hemingway, Carl Einstein, Paul Éluard, Alberto Giacometti, Henri Matisse, Pierre Matisse, Jacques Maritain, Max Jacob, Ramón Gómez de la Serna o Christian Zervos, entre d'altres. Aquest conjunt permet reconstruir la xarxa internacional de relacions intel·lectuals i artístiques del pintor en la seva primera època.

L'activitat forma part de la programació d'estiu de l'Arxiu Municipal de Girona que porta per títol "Arxiu a la fresca".
L'accés és lliure i gratuït, però les places són limitades. Es recomana confirmació prèvia a l'Arxiu Municipal de Girona. Tel. 972 22 15 45, arxiumunicipal@ajgirona.cat

Organitza l'Arxiu Municipal de Girona

© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web